DETTE ER AID

aID er en identitets og innloggingsløsning som 1,7 millioner nordmenn gjør bruk av i dag. Løsningen eies og forvaltes av Amedia, men brukes av lesere/brukere/seere av medieprodukter fra Aller Media, Fagpressen samt Amedia.

Ja, stadig flere mediehus benytter seg av aID-løsningen som også går under betegnelsen «Amedias rosa gull …».

aID brukes blant annet til å gi den enkelte brukeren de riktige tilganger til det innholdet vedkommende abonnerer på, og kan brukes til å tilby den enkelte bruker både redaksjonelt innhold og annonser som avspeiler brukerens interesser og preferanser.

aID tjener både brukeren og annonsøren. Ikke minst for å skape mest mulig relevans. Men også best mulig produkter og tjenester. For brukeren. Og for annonsøren. Slik Amedia ser det – så er dette en vinn-vinn-løsning.

aID gir mediene såkalte skarpe data. Det handler ikke om verken estimater eller paneler som sier noe om helheten. Det er helheten som representerer seg selv, verken mer eller mindre. For annonsøren gir dette en treffsikkerhet som man ikke har opplevd tidligere.

Mobilnummeret er basisen for registreringen hos aID. Via mobilnummeret kjenner aID brukerens faktiske identitet. Det gjør sitt at annonsøren tilbys demografiske data av svært høy treffsikkerhet. Type kjønn, alder og bosted har man tilnærmet 100 prosent treffsikkerhet på.

Vi tror ikke. Vi vet. aID gir oss svarene med tilnærmet to streker under svarene. Slik blir feilmarginer nærmest fremmedord.

Til eksempel er 80 prosent av brukerne på Amedias 80 lokale aviser innloggede brukere. Det betyr merverdier for både brukeren, annonsøren og Amedias lokale medieprodukter.

Amedia, som forvalter ansvaret knyttet til aID, sørger for bruk og oppbevaring av all informasjon er i tråd med gjeldende lover og regler i forhold til personvern med mer.

Amedia tar ansvar – og sørger for at alle data er i trygge hender!

Se video om aID målgruppedata her.